Holy Cow!

Det är dags att uppdatera läget här nu! Jag har nu avslutat min första vecka i High School, och det är extremt annorlunda. En sammanfattning utav ämnena so far: Baking är fruktansvärt tråkigt än så länge, vi tittar på säkerhetsfilmer om hur man håller hygien i köket och hindrar bakterier från att komma in i maten. Fysik är ganska kul, läraren skämtar hela tiden om allt möjligt, och det är en väldigt blandad klass. Däremot har jag svårt att fatta vad vi håller på med. Drama är också en rolig kurs. Det är några väldigt underliga människor i den klassen, men ett antal sköna människor. I communication sitter vi och arbetar i Photoshop, men läraren är så slapp så jag och en tjej från dramaklassen brukar kolla roliga youtube-klipp istället. I onsdags gick jag på try-out till football-laget. Det var riktigt kul faktiskt, det var skönt att få komma ut och träna igen! Vi har fortsatt med try-outen hela veckan ut, och idag fick jag reda på att jag är med i laget som receiver! Så jag har nu fått ett par byxor, axelskydd och en hjälm. Jag ska få en hel del mer, men det kommer senare.
Idag var det även en stor samling i idrottshallen för hela skolan. Elevrådet skulle ha ett ”pump up rally” inför Fair-day, som kommer vara nästa vecka. ”The Fair” är den stora grejen här i Norfolk, skolorna i området klär ut sig och tävlar mot varandra i bästa klädsel och massa andra event. Vårt tema inför Fair är ”Holy Cows”, alla ska klä ut sig till kossor och försöka slå världsrekordet i flest antal personer utklädda till kor samtidigt. Det tidigare rekordet är 250 st, vi är ca 1000 elever i skolan så förhoppningsvis kan vi slå det rekordet! Iallafall, under detta pump up rally samlades hela skolan, de spelade hög musik och skolans maskot, en Titan, sprang runt i salen. Efter ett tag kom ordföranden och en annan kille i elevrådet ut i salen och försökte få igång alla genom att skrika ”make some noise” till de olika årskurserna. Väldigt amerikanskt, även om vi är i Kanada. De hade även två killar från Toronto där som var professionella pump up-ledare som körde en massa lekar och så. Det var väldigt kul att se!

Imorgon kommer vi, om vädret tillåter, åka till Niagarafallen. Jag har velat åka dit ända sen jag kom hit, så jag hoppas vi kan åka dit! Nästa fredag är det även dags för det första Rotarylägret. Jag kommer åka till Grand Island vid Niagarafallen där jag får träffa alla de andra utbytesstudenterna som bor i mitt distrikt! Can’t wait!

Om filipwestling

17-årig kille från Varberg som just nu spenderar tid i Port Dover i Ontario, Canada.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Holy Cow!

  1. Faster C skriver:

    Hej Filip, kul att läsa din blogg. Jag är glad att du tar drama, och fotbollslaget! Akta dej för de hårda tacklingarna. Många kramar!

    • filipwestling skriver:

      Hej faster!! Drama är jätteroligt, gillar det skarpt! Och jag ska försöka hålla mig undan från att bli tacklad, men kan inte lova något! Puss och Kram!

Lämna en kommentar