Rotary Camp

Hej! Nu har jag varit i Kanada en månad och 4 dagar, damn vad snabbt det går! Det känns som det gått en vecka typ! 
Den här helgen har jag varit på mitt första Distriktsmöte med Rotary. Alla 26 utbytesstudenter i mitt distrikt samlades på Grand Island vid Niagarafallen i fredags för att bo 2 nätter på en camping. I fredags hoppade jag över skolan för att bli hämtad vid 10-tiden av Leigh’s (utbytesstudent från Nya Zeeland) värdmamma Nancy, tillsammans med Leigh, Brian (utbytesstudent från Taiwan) och Julie, Nancys syster. Vi skulle inte vara där förrän kl 6, men planen var att vi skulle till ett shoppingcenter i Buffalo först. När vi kom till gränsen mellan Kanada och USA (Grand Island ligger i USA) visade det sig att Brian behövde en stämpel i sitt pass. Detta innebar att vi var tvungna att gå in till gränspolisen för att fixa detta. Det tog ca en timme innan vi fick gå fram till luckan och fixa stämpeln, så det var ganska segt.
Väl inne i USA åkte vi till ett shoppingcenter för att shoppa innan. Stället var gigantiskt! Jag tror inte ens vi gick igenom en tredjedel av centret, och vi var där ca 3 timmar. Jag fick köpt en hoodtröja iaf. Vi stack även bort till apple-butiken för att kolla på musikvideon till Gangnam Style, som är den stora grejen på youtube nu. Brian kunde hela dansen, så han stod och dansade inne i butiken. 
När vi kom fram till campet var nästan alla redan där, alla stod utanför och pratade så vi gick runt och sa hej till alla. Lite senare blev vi inkvarterade i stugor. Det fanns 4 stugor, och vi var 26 personer, 17 tjejer och 9 killar. Så tjejerna fick 3 stugor och killarna fick 1. Det var ganska trångt, eftersom stugan var byggd för 6 pers. Men vi klarade av det! Under helgen hade vi olika infosamtal, vi gick igenom olika scenarion under utbytesåret och regler vi måste följa. Men det var inte bara detta vi gjorde, vi gjorde ett antal andra roliga saker också. Vi spelade mycket volleyboll och vi provade även på ziplining! Campingplatsen hade en zipline som gick över en liten sjö de hade där, så den fick vi åka på 2 gånger. Det var skitkul! En stor grej vi skulle göra under helgen var att komma på något vi ska framföra på en rotarykonferens om en månad. Vi skulle tydligen stå för underhållningen på ca 1 och en halv timme, så vi ska presentera de olika världsdelarna vi kommer ifrån. Skandinaverna för sig (vi är en dansk, finne och jag), européer för sig, asiater, sydamerikaner och australiensare/Nya Zeeland. Vi från Scandinavium ska vara vikingar och kidnappa någon från publiken haha. Det är inte jättebra, men det får gå an. Vi ska även alla tillsammans framföra en Haka också, vilket är en Nya Zeeländsk krigsdans. Jag hoppas vi kan få det att funka, den är nog ganska svår att få perfekt.

På söndagen kl halv 2 blev vi hämtade för att åka hem. På vägen tog vi ett snabbt stopp vid Niagarafallen så Brian fick se det, han hade inte sett det än. Efter att han fått sina foton stack vi vidare och åkte hem så vi fick sova. Jag var minst sagt trött efter denna helgen, jag hade inte sovit extremt mycket. 

På fredag har vi vår första football-match. Det är mot SCS, som är grannskolan så det är ganska så mycket en rivalmatch. Jag hoppas vi kan vinna den matchen, man vill aldrig börja säsongen med en förlust!

Antar att Gangnam Style redan finns i Sverige, men om ni inte sett den, här är den!
http://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0

Detta är Hakan vi ska försöka göra!
http://www.youtube.com/watch?v=tdMCAV6Yd0Y

Om filipwestling

17-årig kille från Varberg som just nu spenderar tid i Port Dover i Ontario, Canada.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar